Platou cu branzaturi maturate si fructe
Asocierea brânzeturilor

5 alimente de toamnă pe care să le consumi cu brânzeturi maturate

Ne place toamna nu doar pentru superbele culori în care se îmbracă natura, ci și pentru că în acest anotimp ne răsfățăm cu o mulțime de alimente proaspăte, acum fiind perioada recoltelor. Acum este momentul să umplem rafturile cămării cu toate bunătățile de sezon: fructe, nuci, dulceață, zacuscă, murături și vin proaspăt.
Chiar dacă acestea sunt destinate păstrării pentru iarnă, majoritatea dintre ele sunt perfecte pentru a se manca și proaspete, alături de brânzeturi maturate Torockoi. Iată câteva combinații delicioase ale acestor alimente!

Brânzeturi maturate cu dulceață

Cei cărora le place să combine dulcele cu săratul vor adora această combinație. Indiferent de timpul de brânză pe care o alegi, nu vrei da greș dacă adaugi lângă ea și câteva crochete sărate unse cu dulceață proaspătă. Pe lângă gustul spectaculos, acestea sunt și o sursă consistentă de nutrienți. De exemplu, brânzeturile maturate sunt foarte bogate în calciu și proteine, iar dulceața făcută din fructe proaspete și bine coapte – care nu mai necesită adaos de zahăr – conține o cantitate ridicată de aminoacizi, care au rolul de a ne proteja de radicalii liberi și încetinește procesul de degradare celulară.
O altă combinații delicioasă este și ce de brânza proaspătă de vacă cu dulceață. Tot ce trebuie să faci este să presari bulgării de brânză proapătă peste o felia de pâine unsă cu dulceață și să te bucuri de arome!

Brânzeturi maturate cu zacuscă

Deși pentru unii pare o combinație surprinzătoare, consumul de brânzeturi alături de zacuscă proaspătă este un deliciu și o sursă sănătoasă de nutrienți. Brânza îți oferă doza necesară de calciu și este o sursă foarte bună și de probiotice, bacterii benefice organismului nostru, care contribuie eficient la întărirea sistemului imunitar.
Iar potrivit nutriționiștilor, zacusca întărește și ea sistemul imunitar fiind bogată în fibre și nutrienți. De asemenea, tot zacusca contribuie și la menținerea sănătatea tenului, datorită numeroșilor antioxidanți eliberați de vinete, ciuperci, ardei, ceapă și roșii folosite la prepararea ei.
Deci, dacă îți doreșrti un corp sănătos și un sistem imunitar puternic pentru a face față temperaturilor reci, tot ce trebuie să faci este să mănânci brânzeturi împreună cu delicioasa zacuscă.

Brânzeturi maturate cu nuci

O altă combinație sănătoasă și sățioasă de alimente cu care nu vei da greș sunt brânzeturile maturate cu nuci. O întâlnim adesea pe platourile de aperitive din resturante sau la open bar-urile organizare în cadrul diverselor evenimente, și nu ne miră acest lucru.
Pe lângă potrivirea perfectă de gusturi, aceste alimente sunt si o combinație nutritivă foarte bună. Nucile sunt foarte bogate în grăsimi sănătoase și o sursă importantă de fibre și proteine. Brânzeturile sunt, de asemenea, bogate în proteine, dar și în calciu, vitamna D și alți nutrienți.
În plus, poți să consumi aceste alimente și sub forma unor gustări naturale și sănătoase, pentru a potoli senzația de foame dintre mese.

Brânzeturi maturate cu fructe de sezon

Brânzeturile maturate și frunctele proaspete, specifice toameni, sunt o altă combinație perfectă de alimente. Indiferent dacă ne referim la struguri, mere, pere, gutui sau prune, consumul lor regulat îți oferă și necesarul de multivitamine necesare organismului. Iar alături de brânzeturi, care au un conținut ridicat de săruri minerale, calciu, fosfor și magneziu, îți poți completa plusul de nutrienți sănătoși de care ai nevoie zilnic.

Brânzeturile maturate și vin

Cu siguranță toți gurmanzii știu că brânza și vinul se potrivesc de minune împreună. De altfel, la toate degustările de vin găsim alături platouri cu brânzeturi și acest lucru se datorează faptului că, asociate corect, ele își îmbogățesc aromele. Însă pe lângă gustul lor plăcut, cele două alimente au și numeroase beneficii asupra organismului nostru. Brânzeturile sunt o foarte bună sursă de calciu, aminoacizii, proteine și grăsimi sănătoase. În schimb, vinul este una dintre cele mai bogate băuturi în vitamine și minerale (fibre, potasiu, magnzeiu fier, vitaminele B1 și B2) și antioxidanți.


După cum ai aflat, pe lângă faptul că sunt foarte bune la gust, brânzeturile consumate alături de alimentele specifice toamnei sunt și o sursă foarte bună de nutrienți. Consumă-le separat ca sursă de sațietate și un plus de nutriențo sau combina-le într-un delicios platou de brânzeturi cu care să-i surprinzi pe cei dragi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *